Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 301 955 topran

Osłona, wał napędowy 301 955 TOPRAN

301 955 Osłona, wał napędowy TOPRAN
topran 301 955
Osłona, wał napędowy 301 955
301 955
topran 301 955 Osłona, wał napędowy
Osłona, wał napędowy 301 955 topran
Osłona, wał napędowy 301 955 topran
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

301 955

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ilość na oś 2
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 66
Wysokość [mm] 101
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 301 955 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 21/66) (dł.101) (kpl.) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, KA, PUMA 1.25-1.8D 08.95-11.08

Osłona, wał napędowy 301 955 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Osłona, wał napędowy 301 955 producenta TOPRAN

FORD

1060631, 1073806, 97SX4K258BA, 98FX4A084FA

numery OEM:
FORD      1 060 631
FORD      1 073 806
FORD      97SX4K258BA
FORD      98FX4A084FA

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 301 955 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.