Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 302 134 topran

Filtr oleju 302 134 TOPRAN

302 134 Filtr oleju TOPRAN
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

302 134

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Materiał obudowy blacha stalowa
średnica zewnętrzna [mm] 78
Wysokość [mm] 88
Gwintowana złączka 3/4" - 16 UNF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 302 134 TOPRAN

numery OEM:
FORD      1 218 846
FORD      1 250 507
FORD      1 595 247
FORD      1 751 529
FORD      1S7E6714BA
FORD      1S7G6714CA
FORD      1S7G6714DA
FORD      2 178 448
FORD      5 015 485
FORD      5 095 737
FORD      9W7E6714AA
FORD      9W7E6714BA
FORD      AA6E6714AA
FORD      AU2J6731AA
FORD      EFL907
FORD      EFL910
FORD      FL2059
FORD      FL2078
MAZDA      LF10 14 302
MAZDA      LF10 14 302A
VOLVO      31330049
VOLVO      31330050
LAND ROVER      LR025306
LAND ROVER      LR096524

Zastosowanie Filtr oleju 302 134 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 302 134 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.