Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 302 355 topran

Mocowanie amortyzatora 302 355 TOPRAN

302 355 Mocowanie amortyzatora TOPRAN
topran 302 355
Mocowanie amortyzatora 302 355
302 355

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

302 355

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ilość na oś 2
Zamiana tylko w parach 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora 302 355 TOPRAN

Poduszka kolumny Mc Phersona tył L/P pasuje do: FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III 1.4-2.0LPG 10.03-02.20

Mocowanie amortyzatora 302 355 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Mocowanie amortyzatora 302 355 producenta TOPRAN

FORD

1233950, 1300459, 3M5118A116AA, 3M5118A116AB

numery OEM:
FORD      1 233 950
FORD      1 300 459
FORD      3M5118A116AA
FORD      3M5118A116AB

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora 302 355 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Mocowanie amortyzatora 302 355 TOPRAN:

Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).