Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 303 965 topran

Klocki hamulcowe - komplet 303 965 TOPRAN

303 965 Klocki hamulcowe - komplet TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

303 965

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Grubość 1 [mm] 16,5
Liczba okładzin ciernych 4
Szerokość [mm] 125,6
Wysokość [mm] 51,7
System hamulcowy LUCAS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z podkładką wytłumiającą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze znakiem bezpieczeństwa E

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 303 965 TOPRAN

Klocki hamulcowe - komplet 303 965 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Klocki hamulcowe - komplet 303 965 producenta TOPRAN

FORD

1550219, 1676630, 1719275, 1788734, 1855307, 8V512K021AA, 8V512K021AB, 8V512K021BB, 8V512K021CA

numery OEM:
FORD      1 550 219
FORD      1 676 630
FORD      1 719 275
FORD      1 788 734
FORD      1 855 307
FORD      8V512K021AA
FORD      8V512K021AB
FORD      8V512K021BB
FORD      8V512K021CA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 303 965 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 303 965 TOPRAN:

Łukasz, Pomiechówek
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.