Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 400 736 topran

Osłona, wał napędowy 400 736 TOPRAN

400 736 Osłona, wał napędowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

400 736

producent:

TOPRAN

Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość [mm] 98
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 400 736 TOPRAN

Osłona przegubu tył/wewnątrz/zewnątrz (fi: 24/60) (dł.98) pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), C (CL203), C T-MODEL (S202) 1.8-6.0 01.85-08.07
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      202 357 00 91
MERCEDES-BENZ      202 357 01 91
MERCEDES-BENZ      A202 357 00 91
MERCEDES-BENZ      A202 357 01 91

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 400 736 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.