Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen TRANSPORTER T3 Platforma / podwozie (24_) 1.7 D (1985.08-1987.07) 57km » 401 286 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T3 Platforma / Podwozie (24_) 1.7 D (1985.08-1987.07) 57km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 401 286 TOPRAN

401 286 Klocki hamulcowe - komplet TOPRAN
101.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

23022

numer części:

401 286

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciuCzujnik zużycia wymieniać razem z okładzinami
Grubość 1 [mm]20,9
Liczba okładzin ciernych4
Grubość tarczy hamulcowej [mm]22
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez dodatków
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz instrukcją montażu
Oznaczenie kontrolneECE R90 APPROVED
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze znakiem bezpieczeństwa E

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 401 286 TOPRAN

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 421 41 10
MERCEDES-BENZ      003 420 01 20
MERCEDES-BENZ      A000 421 41 10
MERCEDES-BENZ      A003 420 01 20

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 401 286 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 401 286 TOPRAN:

Łukasz, Pomiechówek
2022-06-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-06-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Zamienie
2022-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.