Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 721 975 topran

Koło pasowe, wał korbowy 721 975 TOPRAN

721 975 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
170.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:6 szt.

    Ocena:
numer części:

721 975

dostawca:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 721 975 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C8, JUMPY I, FIAT SCUDO, ULYSSE, LANCIA PHEDRA, PEUGEOT 206, 307, 406, 607, 807 1.9D/2.0D/2.2D 06.96-

Koło pasowe, wał korbowy 721 975 ma zastosowanie do modeli samochodów

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 721 975 producenta TOPRAN

LANCIA

9467510480, 9630647280, 9651770980

FIAT

9467510480, 9630647280, 9651770980

PEUGEOT

0515R2, 0515R9, 0515S4

CITROËN

0515R2, 0515R9, 0515S4

numery OEM:
CITROËN      0515 R2
CITROËN      0515 R9
CITROËN      0515 S4
FIAT      9467510480
FIAT      9630647280
FIAT      9651770980
LANCIA      9467510480
LANCIA      9630647280
LANCIA      9651770980
PEUGEOT      0515 R2
PEUGEOT      0515 R9
PEUGEOT      0515 S4

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 721 975 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.