Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0315 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0315 VAICO

V10-0315 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0315
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

V10-0315

producent:

VAICO

Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,5
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Wysokość [mm] 170
średnica zewnętrzna [mm] 76
Ciężar [kg] 0,42
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 4046001266362

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0315 VAICO

numery OEM:
AUDI      028 115 561
SEAT      028 115 561
SEAT      28115561
SKODA      028 115 561
SKODA      28115561
VOLKSWAGEN      028 115 561
VAG      028 115 561
VAG      28 115 561

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0315 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.