Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V10-0328 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0328 VAICO

V10-0328 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-0328
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-0328

producent:

VAICO

Średnica wewnętrzna [mm] 23,3
Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 84
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30,2
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 2,5
Wysokość [mm] 106,2
Ciężar [kg] 0,2265
nr EAN 4046001266447

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0328 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0328 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0328 producenta VAICO

VOLKSWAGEN

021115561A, 021115562, 21115562

FORD

1669779

numery OEM:
FORD      1 669 779
SEAT      021 115 562
SEAT      21115562
SKODA      021 115 562
SKODA      21115562
VOLKSWAGEN      021 115 561 A
VOLKSWAGEN      021 115 562
VOLKSWAGEN      21115562
VAG      021 115 561 A
VAG      021 115 562
VAG      21 115 561 A
VAG      21 115 562

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V10-0328 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.