Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V20-0618 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0618 VAICO

V20-0618 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-0618

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 102,3
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 64
Ciężar [kg] 0,097
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 4046001290480

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0618 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0618 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0618 producenta VAICO

BMW

1432097, 1709513, 1716121, 1716192, 1743398, 11421432097, 11421709513, 11421716121, 11421716192, 11421743398

numery OEM:
BMW      1 432 097
BMW      1 709 513
BMW      1 716 121
BMW      1 716 192
BMW      1 743 398
BMW      11 42 1 432 097
BMW      11 42 1 709 513
BMW      11 42 1 716 121
BMW      11 42 1 716 192
BMW      11 42 1 743 398

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V20-0618 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.