Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V30-7396 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-7396 VAICO

V30-7396 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V30-7396

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 135
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31
Średnica wewnętrzna [mm] 31
średnica zewnętrzna [mm] 63,5
Rodzaj filtra Wkład filtra
Ciężar [kg] 0,083
nr EAN 4046001315718

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-7396 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-7396 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-7396 producenta VAICO

MERCEDES-BENZ

6131800009, 6131840025, A6131800009, A6131840025

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      613 180 00 09
MERCEDES-BENZ      613 184 00 25
MERCEDES-BENZ      A 613 180 00 09
MERCEDES-BENZ      A 613 184 00 25

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V30-7396 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.