Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » V48-0012 vaico

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V48-0012 VAICO

V48-0012 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V48-0012
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V48-0012

producent:

VAICO

Wysokość [mm] 104
Średnica wewnętrzna [mm] 42
Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Ciężar [kg] 0,0975
nr EAN 4046001562747

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V48-0012 VAICO

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V48-0012 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

Numery OE Filtr oleju, Original VAICO Qualität V48-0012 producenta VAICO

VOLVO

30750013

LAND ROVER

LR001419, LR001441

numery OEM:
FORD      4G7V-6744-AA
VOLVO      30 750 013
LAND ROVER      LR 001419
LAND ROVER      LR001441

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V48-0012 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.