System hamulcowy | BREMBO | |
Szerokość [mm] | 163 | |
Wysokość [mm] | 67 | |
Grubość [mm] | 21 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED | |
nr EAN | 4250238742203 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 29192.210.1 ZIMMERMANN
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
0044206720, 0044208320, 0054202120, 0054205220, 0054207020, 9064210400, 9064210700, 9104207600, 9104204000, A0044206720, A0044208320, A0054202120, A0054205220, A0054207020, A9064210400, A9064210700, A9104204000, A9104207600
MERCEDES-BENZ | 004 420 6720 | |
MERCEDES-BENZ | 004 420 8320 | |
MERCEDES-BENZ | 005 420 2120 | |
MERCEDES-BENZ | 005 420 5220 | |
MERCEDES-BENZ | 005 420 7020 | |
MERCEDES-BENZ | 906 421 0400 | |
MERCEDES-BENZ | 906 421 0700 | |
MERCEDES-BENZ | 910 420 7600 | |
MERCEDES-BENZ | 910.420 4000 | |
MERCEDES-BENZ | A 004 420 6720 | |
MERCEDES-BENZ | A 004 420 8320 | |
MERCEDES-BENZ | A 005 420 2120 | |
MERCEDES-BENZ | A 005 420 5220 | |
MERCEDES-BENZ | A 005 420 7020 | |
MERCEDES-BENZ | A 906 421 0400 | |
MERCEDES-BENZ | A 906 421 0700 | |
MERCEDES-BENZ | A 910 420 4000 | |
MERCEDES-BENZ | A 910 420 7600 | |
VAG | 2E0 698 151 | |
VAG | 2E0 698 151 B | |
VAG | 2E0 698 151 E |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 29192.210.1 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 29192.210.1 ZIMMERMANN:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.