Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-07-706 ashika

Filtr oleju 10-07-706 ASHIKA

 

    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numer części:

10-07-706

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
zastąpiony przez 10-05-599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-07-706 ASHIKA

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
FX0032
brak
DELPHI
FX0051
brak
DELPHI
FX0141
brak
DELPHI
FX0166
brak
DELPHI
FX0175
brak
DELPHI
FX0053
brak
DELPHI
FX0140
brak
DELPHI
10-0045
brak
KAGER
LS465
brak
PURFLUX
LS819
brak
PURFLUX
F117/606
brak
CHAMPION
J1315002
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1315010
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1315025
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1319003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
10-0237
brak
KAGER
WL7171
brak
QUINTON
WL7172
brak
QUINTON

Zastosowanie Filtr oleju 10-07-706 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-07-706 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.