Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Iveco S-WAY AS440S58TP MY24 (2023-???) 579km » 10-ECO137 ashika
wybrany samochód: 
Iveco S-way As440s58tp My24 (2023-???) 579km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-ECO137 ASHIKA

10-ECO137 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-ECO137

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO137

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Długość [mm]99
średnica zewnętrzna [mm]62
Średnica wewnętrzna [mm]25
Średnica wewnętrzna 1 [mm]18
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN8052553166728

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO137 ASHIKA

numery OEM:
SSANGYONG      17218-03009
SSANGYONG      A1721840025
SSANGYONG      P17218-03009
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO137 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO137 ASHIKA:

Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.