Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Opel ASTRA F liftback (T92) 1.8 i 16V (F08, M08, F68, M68) (1993.06-1994.08) 125km » 73-01-122 ashika
wybrany samochód: 
Opel Astra F Liftback (t92) 1.8 I 16v (f08, M08, F68, M68) (1993.06-1994.08) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 73-01-122 ASHIKA

73-01-122 Sworzeń wahacza ASHIKA
ashika 73-01-122
Sworzeń wahacza 73-01-122

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

73-01-122

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Średnica [mm]41
Wysokość zabudowy79
Średnica zabudowy [mm]20
nr EAN8033001483468

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 73-01-122 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      40160-9W200
NISSAN      40160-CC40A
NISSAN      40160-CC40B
NISSAN      40160-JG000
NISSAN      54500BB00A
NISSAN      54500BR30A
NISSAN      54500JD000
NISSAN      54501BB00A
NISSAN      54501BR30A
NISSAN      54501JD000

Zastosowanie Sworzeń wahacza 73-01-122 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Sworzeń wahacza 73-01-122 ASHIKA:

Andrzej, Wiskitki
2023-11-13
 5/5
Sworzeń zamontowany wszystko OK. Polecam
ERMAKOV, VILLERS COTTERETS
2021-02-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.