Grubość [mm] | 17,3 |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-02A0258/0544 |
Szerokość [mm] | 129,0 |
Wysokość [mm] | 65,0 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany do wskaźnika zużycia |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | bez styku zużycia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
System hamulcowy | Lucas / TRW |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego |
Liczba śrub | 4 |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 24.8190-0964.2 |
Dostępne MAPP-Code | |
Dopuszcz. do mocy pojazdu [kW] | 225 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. 13.0470-2650.2 ATE
VAG | 4KE 698 451 B | |
VAG | 4KE 698 451 D | |
VAG | 4KE 698 451 F | |
VAG | 4M0 698 451 AB | |
VAG | 4M0 698 451 AC | |
VAG | 4M0 698 451 AD | |
VAG | 4M0 698 451 BE | |
VAG | 4M0 698 451 BG |
Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. 13.0470-2650.2 ATE w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe kpl. 13.0470-2650.2 ATE:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.