Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 1 987 474 324 | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 21515 | |
Grubość [mm] | 18,2 | |
Szerokość [mm] | 129,4 | |
Wysokość [mm] | 68,6 | |
System hamulcowy | Lucas-Girling | |
nr EAN | 3165143725818 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 214 BOSCH
HONDA | 45022-S6D-E01 | |
HONDA | 45022-S6D-E50 | |
HONDA | 45022-S6D-E51 | |
HONDA | 45022-S74-E10 | |
HONDA | 45022-S74-E50 | |
HONDA | 45022-SK3-E00 | |
HONDA | 45022-ST3-E00 | |
HONDA | 45022-ST3-E01 | |
HONDA | 45022-ST3-E10 | |
HONDA | 45022-ST3-E11 | |
MG | SEB 0002 90 | |
MG | SFP 1002 60 | |
ROVER | GBP 90315 | |
ROVER | GBP 90315 AF | |
ROVER | GBP 90324 | |
ROVER | GBP 90324 AF | |
ROVER | GBP 90325 | |
ROVER | GBP 90325 AF | |
ROVER | GBP 90336 | |
ROVER | GBP 90336 AF | |
ROVER | GBP 90340 | |
ROVER | GBP 90340 AF | |
ROVER | SEB 0002 90 | |
ROVER | SFP 0003 90 | |
ROVER | SFP 0004 10 | |
ROVER | SFP 1002 60 | |
ROVER | SFP100180EVA | |
LOTUS | GBP90336 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 214 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 424 214 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.