Numer artykułu zalecanego dodatku | SELECTIVE | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 20784 | |
Grubość [mm] | 17,5 | |
Szerokość [mm] | 149,2 | |
Wysokość [mm] | 74,3 | |
Ograniczenia producenta | Für Perrot | |
nr EAN | 3165143662557 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 467 841 BOSCH
CITROËN | 4250 74 | |
DAF | 1502026 | |
MERCEDES-BENZ | 000 586 89 42 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 14 20 | |
MERCEDES-BENZ | 001 586 70 42 | |
MERCEDES-BENZ | 001 586 89 42 | |
MERCEDES-BENZ | 003 420 07 20 | |
MERCEDES-BENZ | 004 420 14 20 | |
MERCEDES-BENZ | 005 420 98 20 | |
MERCEDES-BENZ | 008 420 40 20 | |
MERCEDES-BENZ | 008 420 61 20 | |
MERCEDES-BENZ | 460 420 00 20 | |
MERCEDES-BENZ | 601 420 76 20 | |
MERCEDES-BENZ | 601 420 87 20 | |
MERCEDES-BENZ | 601 421 04 08 | |
MERCEDES-BENZ | 601 421 06 08 | |
MERCEDES-BENZ | 601 586 00 42 | |
MERCEDES-BENZ | 601 720 87 20 | |
MERCEDES-BENZ | 669 421 00 08 | |
MERCEDES-BENZ | A 000 586 89 42 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 420 14 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 586 70 42 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 586 89 42 | |
MERCEDES-BENZ | A 003 420 07 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 004 420 14 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 005 420 98 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 008 420 40 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 008 420 61 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 460 420 00 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 420 76 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 420 87 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 421 04 08 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 421 06 08 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 586 00 42 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 720 87 20 | |
MERCEDES-BENZ | A 669 421 00 08 | |
PEUGEOT | 4250 74 | |
VOLKSWAGEN | 291 698 151 | |
VOLKSWAGEN | 291 698 151 A |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 467 841 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 467 841 BOSCH:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.