średnica zewnętrzna [mm] | 275,8 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Minimalna grubość [mm] | 19 | |
Wysokość [mm] | 77 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 130 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 85,1 | |
Ilość otworów | 5 | |
Powierzchnia | naoliwione | |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
spełnia wymagania Normy ECE | ECE-R90 | |
Średnica otworu do [mm] | 15,3 | |
nr EAN | 4047024118225 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 0 986 478 849 BOSCH
MERCEDES-BENZ | 901 421 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | 901 421 06 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 04 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 06 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 07 12 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 09 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 901 421 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 901 421 06 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 03 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 04 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 06 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 07 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 09 12 | |
SEAT | 2D0 615 301 A | |
SKODA | 2D0 615 301 A | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 301 A | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 301 B | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 301 C | |
VOLKSWAGEN | 2D0 615 301 D | |
VOLKSWAGEN | 901 421 031 2 | |
VOLKSWAGEN | 901 421 061 2 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 0 986 478 849 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 0 986 478 849 BOSCH:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.