Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
Powierzchnia | pokryty |
średnica zewnętrzna [mm] | 276 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Wysokość [mm] | 77 |
Felga, ilość otworów | 5 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 130 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 85 |
Minimalna grubość [mm] | 19 |
Ciężar [kg] | 6,7 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 7/5 |
nr EAN | 4250238757870 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, COAT Z 400.6470.20 ZIMMERMANN
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
9014210312, 9024210312, 9024210412, 9024210612, 9024210712, 9024210912, 902421091264, A9014210312, A9024210312, A9024210412, A9024210612, A9024210712, A9024210912, A902421091264
MERCEDES-BENZ | 901 421 0312 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 0312 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 0412 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 0612 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 0712 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 0912 | |
MERCEDES-BENZ | 902 421 0912 64 | |
MERCEDES-BENZ | A 901 421 0312 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 0312 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 0412 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 0612 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 0712 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 0912 | |
MERCEDES-BENZ | A 902 421 0912 64 | |
VAG | 2D0 615 301 A | |
VAG | 2D0 615 301 B | |
VAG | 2D0 615 301 C | |
VAG | 2D0 615 301 D |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, COAT Z 400.6470.20 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, COAT Z 400.6470.20 ZIMMERMANN:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.