Średnica otworu centrującego [mm] | 63,6 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 10 | |
Moment dokręcenia [Nm] | 85 | |
Minimalna grubość [mm] | 9,1 | |
Powierzchnia | pokryty | |
Wysokość [mm] | 33 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 252,5 | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Ilość otworów | 4 | |
Typ tarczy hamulcowej | perforowany | |
nr EAN | 8020584215227 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, BREMBO XTRA LINE 08.4931.2X BREMBO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
1073756, 1197572, 1323621, 1373781, 1456666, 1473006, 1507058, 1514237, 1630149, 1637969, 1659810, 1756882, 1780880, 4083484, 5022666, 5023483, 5030658, 7204066, 7S6Z2C026A, 95GB2A315B1C, 95GB2A315FA, 95GB2A315FB, 95GJ2A315EC, 95GX2A315EA, 95GX2A315EB, C1BC2A315AA
FORD | 1073756 | |
FORD | 1197572 | |
FORD | 1323621 | |
FORD | 1373781 | |
FORD | 1456666 | |
FORD | 1473006 | |
FORD | 1507058 | |
FORD | 1514237 | |
FORD | 1630149 | |
FORD | 1637969 | |
FORD | 1659810 | |
FORD | 1756882 | |
FORD | 1780880 | |
FORD | 4083484 | |
FORD | 5022666 | |
FORD | 5023483 | |
FORD | 5030658 | |
FORD | 7204066 | |
FORD | 7S6Z2C026A | |
FORD | 95GB2A315B1C | |
FORD | 95GB2A315FA | |
FORD | 95GB2A315FB | |
FORD | 95GJ2A315EC | |
FORD | 95GX2A315EA | |
FORD | 95GX2A315EB | |
FORD | C1BC2A315AA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, BREMBO XTRA LINE 08.4931.2X BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, BREMBO XTRA LINE 08.4931.2X BREMBO:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.