Jednostka | szt. |
Minimalna grubość [mm] | 18,6 |
Powierzchnia | Pokryty dodatkową warstwą |
Wysokość [mm] | 66 |
Przetwarzanie | Wysoko nawęglany |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | Ze śrubami |
Typ tarczy hamulcowej | Perforowany |
Średnica zewnętrzna [mm] | 300 |
Typ tarczy hamulcowej | Wentylowana wewnętrznie |
Ilość otworów | 5 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 75 |
EAN | 8020584317006 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, BREMBO Xtra, Nawiercana, tył ; L/P, śr. zew. 300 mm, gr. 20 mm, 09.B338.1X BREMBO
BMW | 34216792229 | |
BMW | 34216797344 | |
BMW | 34216864900 | |
MINI | MDC2356 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, BREMBO Xtra, Nawiercana, tył ; L/P, śr. zew. 300 mm, gr. 20 mm, 09.B338.1X BREMBO w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, BREMBO Xtra, Nawiercana, tył ; L/P, śr. zew. 300 mm, gr. 20 mm, 09.B338.1X BREMBO:
Tarcza hamulcowa jest jednym z dwóch podstawowych elementów hamulca ciernego, który stanowi standardowe wyposażenie większości samochodów, a także innych pojazdów kołowych. Specyfiką hamulca tego typu jest możliwość zatrzymywania pojazdu przez dociskanie do tarczy dwóch klocków. Są one zamontowane na stałe i wykończone okładziną cierną, dzięki której zwiększa się opór materiału przy kontakcie z powierzchnią tarczy.
Od sprawności hamulca zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, a także innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego hamulec, w tym również tarcze powinny się wyróżniać wysoką wytrzymałością oraz odpornością na ścieranie.
Klasyczna tarcza hamulcowa stosowana w samochodach osobowych przypomina płaski dysk, zazwyczaj dodatkowo wyposażony w grubszy pierścień, umieszczony w części środkowej. Nowoczesne tarcze są wentylowane, dzięki czemu szybciej schładzają się po etapie hamowania. Wentylację zapewniają dwie tarcze połączone żebrami, które tworzą kanały do odprowadzania nagrzanego powietrza.
Obok tarcz wentylowanych w pojazdach montuje się też tarcze perforowane, które zapewniają lepszy docisk klocków, oraz tarcze monolityczne – najtańsze, ale najmniej odporne na przegrzewanie się. Cechą, która powinna się wyróżniać każda tarcza hamulcowa, jest odporność materiału. Z tego powodu produkuje się je z żeliwa odpornego na wysokie temperatury. W samochodach sportowych stosowane są też tarcze ceramiczne.
Hamulce są poddawane bardzo dużym obciążeniom i pracują w temperaturze nawet powyżej 500 st. C. Z tego powodu ich części ulegają zużyciu i wymagają okresowej wymiany. W przypadku tarcz hamulcowych jest ona zlecana co 60 – 90 tys. km, zależnie od stylu jazdy. W sklepie E-autoparts przygotowaliśmy szeroką ofertę tarcz hamulcowych przeznaczonych do różnych typów pojazdów. Oferujemy modele producentów takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Kager i wielu innych.