Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » układ hamulcowy Hyundai SANTA FE V (MX5) » linka hamulcowa Hyundai SANTA FE V (MX5)

linka hamulcowa do HYUNDAI SANTA FE V (MX5)

wybierz typ samochodu HYUNDAI SANTA FE V (MX5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 2035
Długość zewnętrzna [mm] 1183
nr EAN 8717109298987
Długość [mm] 2035
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633129701
Długość [mm] 2035
nr EAN 3165143519288
PEUGEOT 307 02- tylny P/L (rear RH/LH), L-2030
tarcza / bęben
Wymagana ilość : 2
z obu stron
z tyłu
Długość [mm] 2035
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,59
dla numeru OE 4746.20
nr EAN 4027816496281
Indeks: LIN 33.01.57
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PEUGEOT
Opis: PEUGEOT 307 02- tylny P/L (rear RH/LH), L-2030
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4745T3
Numer dostawcy: 33.01.57
Parametry:Długość [mm] : 2030/1183
z obu stron
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 2035/1183
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558587845
Długość 1/Długość 2 [mm] 2035/1183
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858634469
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,52
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 2037/1183
Sekcja część tylna
Wymagana ilość 2
nr EAN 3322937401062
Długość 1/Długość 2 [mm] 2115/1315
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Sekcja część tylna
Wymagana ilość 2
nr EAN 3322937494514
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.