Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) » zawieszenie silnika Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) » poduszki silnika Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6)

poduszki silnika do AUDI A6 C5 Avant (4B5, 4B6)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C5 Avant (4B5, 4B6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Ilość na oś 4
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 5908229931165
Ciężar [kg] 0,10
nr EAN 3358960127891
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,400
nr EAN 4027816234364
cena brutto:
214.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 4027816326427
Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ciężar [kg] 0,877
parzyste numery artykułów 36689
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,400
nr EAN 4027816234364
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
cena brutto:
248.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437393707
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5907558545470
cena brutto:
178.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
nr EAN 5901619593516
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,400
nr EAN 5903766312910
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
nr EAN 4040074016008
cena brutto:
247.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4031185242080
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 917
nr EAN 8033989138886
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z lewej
Masa [g] 893
nr EAN 8033989125626
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 956
nr EAN 8033989125633
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz obu stron
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
279.00 zł
 Kup
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]160
Szerokość [mm]140
Wysokość [mm]120
Ciężar [kg]0,95
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z wtyczką
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
dla numeru OE 8D0399151J
nr EAN 3660872363336
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,82
nr EAN 4044688531360
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Strona zabudowy z obu stron
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.