Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault TRAFIC II Autobus (JL) » zawieszenie silnika Renault TRAFIC II Autobus (JL) » poduszki silnika Renault TRAFIC II Autobus (JL)

poduszki silnika do RENAULT TRAFIC II Autobus (JL)

wybierz typ samochodu RENAULT TRAFIC II Autobus (JL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
nr EAN 3358960271068
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
nr EAN 3358960271082
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
nr EAN 5012759995723
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Materiał Stal
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,900
nr EAN 4027816314219
cena brutto:
218.01 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,490
nr EAN 4027816314226
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,662
nr EAN 4054224081518
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,600
dla numeru OE 82 00 411 257
nr EAN 4054224752494
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy góra
nr EAN 4047437439221
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
nr EAN 4047437439269
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Materiał Stal
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,900
nr EAN 5901619530702
cena brutto:
0.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 5901619562260
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,52
nr EAN 5903364333850
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4040074103234
Strona zabudowy z prawej u góry
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Wspornik momentu obrotowego
nr EAN 4040074110485
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185559713
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185559744
Strona zabudowy z lewej
Masa [g] 636
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8036601461140
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1092
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 8037370468835
Masa [g] 992
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8037371468841
Masa [g] 983
Strona zabudowy na dole
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Materiał Aluminium
nr EAN 8036313458261
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 464
Strona zabudowy góra
Materiał Guma / metal
nr EAN 8036314458277
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyz tyłu
MateriałGuma / metal
MateriałAluminium
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Ilość1
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 8200626972
nr EAN 3660872373762
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
dla numeru OE 8200626969
nr EAN 3660872373755
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 8200049246
nr EAN 3660872373779
Materiał Guma / metal
Materiał Aluminium
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,900
nr EAN 4044688314215
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,490
nr EAN 4044688314222
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,662
nr EAN 4054228081514
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 2
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229955420
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5908229977538
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,6
nr EAN 4046001797507
sil.2,0/2,5 dCi TRAFIC II - przód lewa
z lewej
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200065989
Numer dostawcy: 8200065989
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.