Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 652 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Ø pierścienia ABS [mm] | 85,00 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 86,00 | |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 29,94 | |
Wymiar gwintu | M20x1,5 | |
nr EAN | 4019064136583 |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 23 | |
Długość [mm] | 745 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Ø pierścienia ABS [mm] | 85,00 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 86,00 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 79,00 | |
Wymiar gwintu | M20x1,5 | |
nr EAN | 4019064136590 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 29,95 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 645,7 |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 750 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 50 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 29,95 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 650 |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 741 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57 | |
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 30 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Wymiar gwintu | M20x1,5 | |
Długość [mm] | 740 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
nr EAN | 8001063998183 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
nr EAN | 8001063650210 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 648 | |
Wymiar gwintu | M20 x 1,5 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Średnica 1 [mm] | 81 | |
nr EAN | 5907558512847 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Wymiar gwintu | M20 x 1,5 | |
Długość [mm] | 742 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Średnica 1 [mm] | 81 | |
Średnica 2 [mm] | 81,5 | |
nr EAN | 5902659756633 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 652 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Ø pierścienia ABS [mm] | 85,00 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57,00 | |
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 86,00 | |
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] | 29,94 | |
Wymiar gwintu | M20x1,5 | |
nr EAN | 5902659719799 |
Długość [mm] | 648 | |
Wymiar gwintu | M20 x 1,5 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Średnica 1 [mm] | 81 | |
nr EAN | 8032747531143 |
Długość [mm] | 742 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Wymiar gwintu | M20 x 1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Średnica 1 [mm] | 81 | |
Średnica 2 [mm] | 81,5 | |
nr EAN | 8032747531150 |
Długość [mm] | 742 | |
Wymiar gwintu | M20 x 1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Średnica 1 [mm] | 81 | |
Średnica 2 [mm] | 81,5 | |
nr EAN | 8032747531174 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 646 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Nowa część bez depozytu | ||
parzyste numery artykułów | 16-14 498 0011 | |
nr EAN | 4040074019955 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 752 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 52,2 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Nowa część bez depozytu | ||
parzyste numery artykułów | 16-14 498 0010 | |
nr EAN | 4040074019962 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Długość [mm] | 750 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 57 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 23 | |
Nowa część bez depozytu | ||
parzyste numery artykułów | 16-14 498 0010 | |
nr EAN | 4040074020159 |
Długość [mm] | 745 | |
Wymiar gwintu | M20x1,5 | |
Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 21 | |
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 23 | |
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 52,2 | |
Ilość zębów, pierścień ABS | 44 | |
Ø pierścienia ABS [mm] | 85 | |
Nowa część | ||
Średnica przegubu po stronie koła [mm] | 84 | |
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] | 80 | |
nr EAN | 7316572903476 |
Półoś samochodowa jest elementem zespołu przekazania napędu współczesnego samochodu. Wraz z przegubem napędowym, który jest jej składnikiem, przekazuje moment obrotowy ze skrzyni biegów na piastę koła. Półosie mogą zasilać przednią lub tylna oś pojazdu, lub też obie w przypadku aut z napędem 4x4. Obecnie najbardziej popularne ze względu na koszty jest napędzanie przedniej osi samochodu. Jest ono także praktyczniejsze ze względu na korzystniejszą konstrukcję płyty podwoziowej - brak tunelu na wał napędowy. Przedni napęd poprawia także walory trakcyjne pojazdu, który nie ma skłonności wpadania w boczny poślizg przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.
Sklep e-autoparts.pl posiada w swojej ofercie półosie uznanych światowych producentów jak Lobro, Spidan, Skf oraz zamienniki dostępne dla mniej wymagających Klientów: półosie GSP, Metelli, Kamoka.
Najwcześniejszymi wersjami półośi były półosie napędowe odciążone, które nie przenoszą żadnych momentów zginających i przenoszą tylko moment obrotowy. Ich bardziej rozwiniętymi następcami są półosie częściowo odciążone, przenoszące oprócz momentu obrotowego, także część sił zginających. Najbardziej wszechstronne są półosie samochodowe nieodciążone, które przenoszą oprócz momentu obrotowego również momenty zginające poziome i pionowe. Półosie nieodciążone wyposażone są zazwyczaj w dwa przeguby napędowe - zewnętrzny i wewnętrzny. Nieraz spotyka się rozwiązania, w których przegub wewnętrzny jest zintegrowany ze skrzynią biegów (np, Fiat Seicento 1,1 MPI) i wówczas półoś składa się tylko z przegubu zewnętrznego i samego drążka półosi.
półoś Lobro | półoś Spidan |
półoś SKF | półoś Metelli |
półoś Kamoka | półoś GSP |
półoś General Ricambi | półoś Maxgear |
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024