Strona zabudowy | z przodu | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | LUCAS/TRW | |
Długość 2 [mm] | 111,5 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Długość 1 [mm] | 49,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | 2x M12X1.0 | |
Materiał | Aluminium | |
Liczba otworów do mocowania | 2 | |
nr EAN | 8717109082869 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | LUCAS/TRW | |
Długość 2 [mm] | 111 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Długość 1 [mm] | 49 | |
Rozmiar gwintu 1 | 1x M10x1.0 | |
Rozmiar gwintu 2 | 1x M12x1.0 | |
Materiał | Żeliwo | |
Liczba otworów do mocowania | 2 | |
nr EAN | 8717109082876 |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 5900427247079 |
Średnica 1 [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 5900427247086 |
dla numeru artykułu | 1455 | |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | ATE | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
nr EAN | 5900427247123 |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | TRW | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
nr EAN | 5900427247147 |
Średnica [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | Lucas / TRW | |
Ilość połączeń | 2 | |
Wymiar gwintu | M12x1 | |
Długość 1 [mm] | 69,5 | |
Długość 2 [mm] | 92 | |
Dostępne MAPP-Code | ||
nr EAN | 4006633108539 |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
Materiał | Aluminium | |
System hamulcowy | TRW | |
nr EAN | 8432509612682 |
Średnica [mm] | 23,8 | |
System hamulcowy | Lucas |
Średnica [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | Lucas |
Średnica [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | Lucas |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (1) | |
Materiał | Żeliwo | |
System hamulcowy | TRW | |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
Wymiar gwintu | 10 x 1 (1) | |
nr EAN | 8032532079898 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
Materiał | Żeliwo | |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | TRW | |
nr EAN | 8032532080115 |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
Materiał | Aluminium | |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
System hamulcowy | TRW | |
nr EAN | 8032532024461 |
Materiał | Aluminium | |
System hamulcowy | ATE | |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
nr EAN | 8032928038775 |
otwór Ø [mm] | 25,4 | |
Materiał | Aluminium | |
System hamulcowy | TRW | |
Wymiar gwintu | 12 x 1 (2) | |
nr EAN | 8032532084991 |
nr EAN | 5901619524565 |
Długość 1 [mm] | 49,5 | |
Długość 2 [mm] | 111,5 | |
Średnica [mm] | 25,4 | |
Wymiar gwintu | M12x1 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Materiał | Aluminium | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony | |
nr EAN | 4040074417973 |
Długość 1 [mm] | 49 | |
Długość 2 [mm] | 111 | |
Średnica [mm] | 25,4 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Materiał | Aluminium | |
Dynamika hamowania/jazdy | dla pojazdów z ESP | |
nr EAN | 4040074628720 |
Średnica [mm] | 25 | |
System hamulcowy | LUCAS | |
nr EAN | 8430320032108 |
Średnica [mm] | 24 | |
System hamulcowy | LUCAS | |
nr EAN | 8430320020891 |
Średnica [mm] | 25 | |
System hamulcowy | LUCAS | |
Masa [g] | 35 | |
nr EAN | 8430320285597 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Ograniczenia producenta | TRW | |
Średnica 1 [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 3322937058105 |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Ograniczenia producenta | TRW | |
Średnica 1 [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 3322937218127 |
Ograniczenia producenta | TRW | |
Średnica 1 [mm] | 25,4 | |
nr EAN | 3322937284146 |
Informacje o częściach samochodowych:pompa hamulcowa
Pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców samochodowych i przekazuje je na przedni i tylny obwód hamulcowy w przypadku pomp hamulcowych dwusekcyjnych, lub na jeden z nich w przypadku jednosekcyjnych pomp hamulcowych. Ciśnienie w pompie jest wytwarzane dzięki sile przekazywanej z urządzenia wspomagającego hamowanie, tak zwanego serwa, a te z kolei zasilane jest bezposrednio z pedału hamulca w kabinie kierowcy. Do pompy hamulcowej podłączony jest również zbiorniczek płynu hamulcowego, z którego uzupełniane są wydatki płynu hamulcowego w układzie, wynikające ze stopniowego zużywania się klocków i tarcz hamulcowych.
Historia powstania hydraulicznego układu hamulcowego, którego głównym składnikiem jest pompa hamulcowa sięga zarania motoryzacji. W pierwszych automobilach nie było potrzeby rozwijania skutecznych hamulców, ze względu na stosunkowo niewielkie prędkości osiągane przez nie. Wystarczyły rozwiązania stosowane wcześniej w wozach konnych. Jednak już niedługo potem inżynierowie i konstruktorzy stanęli przez problemem poprawienia skuteczności hamulców. Rozwiązniem było wprowadzenie hamulców hydraulicznych, które co prawda były znane i wykorzystywane wcześniej, jednak przy zastosowaniu w motoryzacji musiały przejść odbowiednią miniaturyzację.
Schemat hydraulicznego układu hamulcowego :
Pompy hamulcowe produkowane były zazwyczaj z żeliwa, obecnie w związku z dążeniem producentów aut do polepszania ich osiągów w zakresie zmniejszania zużycia paliwa, wykonuje się je z aluminium aby zmniejszyc wagę pompy hamulcowej, a tym samym samego samochodu. Pompy żeliwne w lepszych wykonaniach pokrywane są powłoką antykorozyjną, eliminując tym samych ze składu jej materiału szkodliwy dla środowiska chrom 6.
Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl posiada jedną z największych ofert pomp hamulcowych w kraju. Zapewniamy pokrycie asortymentu w pompach hamulcowych do niemal wszystkich marek i modeli aut poruszających się po drogach w Polsce. Pompy hamulcowe oferowane przez e-autoparts.pl wyróżnia wysoka precyzja wykonania oraz odporność na awarie.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025