Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » system tworzenia mieszanki paliwowej Seat LEON (1M1) » tworzenie mieszanki Seat LEON (1M1) » sonda Seat LEON (1M1)

sonda do SEAT LEON (1M1)

wybierz typ samochodu SEAT LEON (1M1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
nr EAN 8012510080542
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia Ver Ref. 33783
Ilość biegunów 4
Kolor obudowy czarny
Średnica zabudowy [mm] 20
nr EAN 8435050616659
nr EAN 4251475107183
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379327218
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Ilość połączeń 2
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
nr EAN 8012510080542
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
nr EAN 8435050622896
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Kolor obudowy czarny
Ilość biegunów 2
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 8435050621097
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Sposób montażu wciśnięty
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 4
Odpowiada części oryginalnej w kolorze zielony
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
Kolor zielony
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300186611
Ilość połączeń 2
nr EAN 4082300619317
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Oznaczenie koloru zielony
nr EAN 8001063751313
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kolor wtyczki czarny
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Średnica obudowy [mm] 20
średnica zewnętrzna [mm] 25,5
Średnica wewnętrzna [mm] 8,5
nr EAN 5907558548501
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Kolor czarny
Sposób montażu wciskany
dla numeru OE 028 906 081
dla numeru OE 95VW 12A697 DA
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 150
Wymiar gwintu --
Rozmiar klucza --
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
Kolor zielony
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074335406
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Kolor czarny
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074295717
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ilość biegunów 2
dla numeru OE 028 906 081
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.