
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258610425 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258747688 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258741907 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 294 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| nr EAN | 4260646551663 |

| Długość [mm] | 294 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 2,58 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 8E0 511 115 CQ |
| nr EAN | 4027816469032 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 270 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Grubość [mm] | 16 |
| nr EAN | 8052553351292 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 255 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Grubość [mm] | 15 |
| nr EAN | 8052553435688 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,58 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 294 |
| nr EAN | 4909500723401 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,68 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Długość [mm] | 280 |
| nr EAN | 4909500723487 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,06 |
| Grubość 1 [mm] | 15 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| Długość [mm] | 314 |
| nr EAN | 4909500722589 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,89 |
| Grubość 1 [mm] | 15 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 255 |
| nr EAN | 4909500723463 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,44 |
| Grubość 1 [mm] | 16 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Długość [mm] | 270 |
| nr EAN | 4909500855980 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem sportowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110361 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410093725 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410093718 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410093725 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wersja wzmocniona | |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410093961 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410093718 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410101789 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem sportowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410110361 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 5900427364769 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,77 |
| Grubość 1 [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość [mm] | 287 |
| nr EAN | 5903766331126 |



| Długość [mm] | 268 |
| Ciężar [kg] | 3,700 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 16,0 |
| nr EAN | 5412096439063 |

| Długość [mm] | 256 |
| Ciężar [kg] | 2,900 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,7 |
| nr EAN | 5412096431425 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 289 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| Średnica [mm] | 14,25 |
| nr EAN | 4013872695249 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 253 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Średnica [mm] | 13,5 |
| nr EAN | 4013872695225 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 293 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Średnica [mm] | 14,5 |
| nr EAN | 4013872695218 |

| Parametr | CC |
| Średnica [mm] | 15 |
| Długość [mm] | 253 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
| nr EAN | 4013872695188 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 268 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Średnica [mm] | 15,75 |
| nr EAN | 4013872694426 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 265 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
| Średnica [mm] | 16 |
| nr EAN | 4013872694419 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 313 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Średnica [mm] | 14 |
| nr EAN | 4013872787180 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 313 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 132 |
| Średnica [mm] | 14,25 |
| nr EAN | 4013872787197 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025