Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258787165 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258790431 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258731748 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 13,8 |
Długość [mm] | 352 |
Liczba zwojów | 6,6 |
Lokalizacja w aucie | z przodu |
EAN | 4050278087377 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 356 |
średnica zewnętrzna [mm] | 135,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 13,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 93,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 2,53 |
Zamiana tylko w parach | |
nr EAN | 4027816378297 |
Długość [mm] | 348 |
średnica zewnętrzna [mm] | 134,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 95,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 2,97 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 8D0 411 105 BA |
nr EAN | 4027816378327 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,315 |
nr EAN | 4027816386261 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Średnica [mm] | 13,75 |
Długość 1 [mm] | 353 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 136 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Średnica [mm] | 10,7 |
Długość 1 [mm] | 398 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 109 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4909500624227 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410034162 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Numer seryjny | 4020148 |
nr EAN | 5901159211109 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Numer seryjny | 4020310 |
nr EAN | 5901159219136 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | 4030090 |
nr EAN | 5901159211123 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410011484 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410011507 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410034162 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
nr EAN | 5900427364721 |
Masa [g] | 333 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5901655194319 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,315 |
nr EAN | 5902659713599 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074050262 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Zamiana tylko w parach | |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074038222 |
Długość [mm] | 350 |
Ciężar [kg] | 2,900 |
średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 67 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 67 |
Liczba zwojów | 6,5 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 14,1 |
nr EAN | 5412096278051 |
Długość [mm] | 390 |
Ciężar [kg] | 2,000 |
średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 56 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 89 |
Liczba zwojów | 8 |
Długość opakowania [cm] | 41,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 11,1 |
nr EAN | 5412096184857 |
Długość [mm] | 355 |
Ciężar [kg] | 2,700 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 13,25 |
nr EAN | 5412096532764 |
Długość [mm] | 394 |
Ciężar [kg] | 1,830 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 10,50 |
nr EAN | 5412096532832 |
Masa [g] | 334 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 8033989137704 |
Parametr | AC |
Długość [mm] | 387 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Średnica [mm] | 10,5 |
nr EAN | 4013872185931 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 363 |
średnica zewnętrzna [mm] | 134 |
Średnica [mm] | 13 |
nr EAN | 4013872347063 |
Parametr | E |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
Średnica [mm] | 13,25 |
Długość [mm] | 360 |
nr EAN | 4013872344260 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | góra |
Materiał | blacha stalowa |
Ilość na oś | 2 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025