Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » zawieszenie i amortyzacja Seat LEON ST (5F8) » sprężyny zawieszenia Seat LEON ST (5F8)

sprężyny zawieszenia do SEAT LEON ST (5F8)

wybierz typ samochodu SEAT LEON ST (5F8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4251475106568
Jednostkakomplet
ZawieszenieDo wszystkich seryjnych systemów amortyzacji
Zawieszenie z belką skrętną
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Obciążenie osi tylnej do [kg]1050
ZawieszenieDla pojazdów bez elektronicznej kontroli wytłumiacza uderzeń
ZawieszenieDla pojazdów z elektroniczną kontrolą amortyzatorów
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278040846
Numer katalogowy10790100322
StanFabrycznie nowy
Jednostkakomplet
Rodzaj rejestracjiCertyfikat Główny (ABE)
Obciążenie osi przedniej do [kg]970
Obciążenie osi tylnej do [kg]1010
Zawieszenie z belką skrętną
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278043038
Numer katalogowy20150210322
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 356
średnica zewnętrzna [mm] 104,2
Grubość [mm] 10,5
nr EAN 8052553446271
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,5
Grubość 1 [mm] 10,5
średnica zewnętrzna [mm] 104,2
Długość [mm] 356
nr EAN 4549762152122
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,38
Grubość 1 [mm] 11,2
średnica zewnętrzna [mm] 133
Długość [mm] 312
nr EAN 4549762260742
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901655196528
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]312
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]133
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Parametr CC-SL
Długość [mm] 308
średnica zewnętrzna [mm] 138
Średnica [mm] 11,25
nr EAN 4013872979080
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Parametr CC-SL
Długość [mm] 318
średnica zewnętrzna [mm] 135
Średnica [mm] 11,25
nr EAN 4013872979097
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy