Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie i amortyzacja Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_) » sprężyny zawieszenia Renault MEGANE I Grandtour (KA0/1_)

sprężyny zawieszenia do RENAULT MEGANE I Grandtour (KA0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT MEGANE I Grandtour (KA0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 302
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
średnica zewnętrzna [mm] 13,0
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 2,100
Zamiana tylko w parach 
nr EAN 4027816248880
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4025016
nr EAN 5901159212939
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427368897
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,81
Grubość 1 [mm] 13,5
średnica zewnętrzna [mm] 164
Długość [mm] 375
nr EAN 5907558543629
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]375
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]164
Długość [mm] 380
Ciężar [kg] 3,400
średnica zewnętrzna [mm] 167
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 114
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 138
Liczba zwojów 5,5
Długość opakowania [cm] 55,7
Szerokość opakowania [cm] 17,9
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,0
nr EAN 5412096277368
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Ciężar brutto [kg] 2,125
Długość [mm] 575
Liczba zębów 1 31
Liczba zębów 2 32
Ciężar netto [g] 1880
nr EAN 5902048005816
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Długość [mm] 575
Liczba zębów 1 31
Liczba zębów 2 30
Ciężar brutto [kg] 2,100
Ciężar netto [g] 1880
nr EAN 5902048005823
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy góra
Długość [mm] 645
Średnica [mm] 25
Liczba zębów 1 31
Liczba zębów 2 30
Ciężar brutto [kg] 2,650
Ciężar netto [g] 2500
nr EAN 5902048908452
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy góra
Długość [mm] 645
Średnica [mm] 25
Liczba zębów 1 31
Liczba zębów 2 30
Ciężar brutto [kg] 2,625
Ciężar netto [g] 2515
nr EAN 5902048908445
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Parametr AC
średnica zewnętrzna [mm] 162
Średnica [mm] 12,75
Długość [mm] 355
nr EAN 4013872347384
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy