
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4025258629809 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258630270 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 334 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 157 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 4260471910635 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 392 |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| nr EAN | 4260471911106 |




| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Sprawdź numer OE | |
| Zamiana tylko w parach | |
| Średnica drutu [mm] | 13,2 |
| Długość [mm] | 302 |
| Liczba zwojów | 4,2 |
| Lokalizacja w aucie | z przodu |
| EAN | 4050278089753 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Średnica drutu [mm] | 11,5 |
| Długość [mm] | 392 |
| Liczba zwojów | 8,0 |
| EAN | 4050278082921 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Długość [mm] | 334 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 157,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 1,84 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816469520 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 313 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 156,8 |
| Grubość [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 8052553391526 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 360 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 108,5 |
| Grubość [mm] | 11,5 |
| nr EAN | 8052553444680 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 11,4 |
| Długość 1 [mm] | 395 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 110 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wersja wzmocniona | |
| Średnica [mm] | 12,1 |
| Długość 1 [mm] | 387 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 112 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 12,5 |
| Długość 1 [mm] | 330 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 158 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,98 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
| Długość [mm] | 392 |
| nr EAN | 4909500807521 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,21 |
| Grubość 1 [mm] | 12,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Długość [mm] | 358 |
| nr EAN | 4909500807545 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,84 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 157 |
| Długość [mm] | 334 |
| nr EAN | 4909500809082 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,9 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 156,8 |
| Długość [mm] | 313 |
| nr EAN | 4549762134487 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,8 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 108,5 |
| Długość [mm] | 360 |
| nr EAN | 4549762135941 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098645 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z techniką M |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410119760 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098133 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów z techniką M |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410119654 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4032542 |
| nr EAN | 5901159233194 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4032548 |
| nr EAN | 5901159272308 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098645 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098935 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098133 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z techniką M |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410119760 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
| Długość [mm] | 392 |
| nr EAN | 5900427365360 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 157 |
| Długość [mm] | 334 |
| nr EAN | 5900427365391 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,34 |
| Długość opakowania [cm] | 15,3 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,3 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,1 |
| nr EAN | 5903364319816 |

| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 5903766331508 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Średnica [mm] | 11,7 |
| Długość [mm] | 360 |
| nr EAN | 5903766341484 |






| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074172568 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074172582 |

| Długość [mm] | 390 |
| Ciężar [kg] | 2,300 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 77 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 88 |
| Liczba zwojów | 8,3 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 11,8 |
| nr EAN | 5412096285608 |

| Ciężar [kg] | 2,100 |
| Długość opakowania [cm] | 55,7 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| nr EAN | 5412096285363 |

| Długość [mm] | 386 |
| Ciężar [kg] | 2,400 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 77 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 88 |
| Liczba zwojów | 8,3 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,0 |
| nr EAN | 5412096285615 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 395 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Średnica [mm] | 11,4 |
| nr EAN | 4013872694969 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 394 |
| Średnica [mm] | 11,65 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| nr EAN | 4013872694952 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025