dla numeru OE | 7E0 511 115 G |
dla numeru OE | 7H0 511 115 AJ |
dla numeru OE | 7H0 511 115 E |
dla numeru OE | 7H0 511 115 F |
dla numeru OE | 7J0 511 115 B |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258801748 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 365 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 180,5 |
Grubość 1 [mm] | 16 |
nr EAN | 4260471911045 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 272 |
Średnica 1 [mm] | 14 |
Średnica 2 [mm] | 19,8 |
Parametr | MB |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 166 |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
nr EAN | 4260530794046 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Średnica drutu [mm] | 16,0 |
Długość [mm] | 367 |
Liczba zwojów | 5,2 |
EAN | 4050278083003 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 21,0 |
Długość [mm] | 250 |
Liczba zwojów | 5,5 |
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | R19900 |
EAN | 4050278049696 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Materiał | Guma / metal |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 0,67 |
nr EAN | 4054224031926 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 365 |
średnica zewnętrzna [mm] | 180,5 |
Grubość [mm] | 16 |
nr EAN | 8052553347004 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 277,28 |
średnica zewnętrzna [mm] | 170 |
Średnica 1 [mm] | 17 |
Średnica 2 [mm] | 19 |
Średnica 3 [mm] | 17 |
nr EAN | 8052553441986 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 4,04 |
Grubość 1 [mm] | 16 |
średnica zewnętrzna [mm] | 180,5 |
Długość [mm] | 365 |
nr EAN | 4909500613788 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Parametr | E |
Ciężar [kg] | 6,56 |
Grubość 1 [mm] | 20 |
średnica zewnętrzna [mm] | 167 |
Długość [mm] | 245 |
nr EAN | 4909500763940 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
Parametr | MB |
Ciężar [kg] | 4,6 |
Średnica 1 [mm] | 14 |
Średnica 2 [mm] | 19,8 |
Średnica 3 [mm] | 14 |
średnica zewnętrzna [mm] | 166 |
Długość [mm] | 272 |
nr EAN | 4909500622582 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Parametr | E |
Ciężar [kg] | 6,93 |
Grubość 1 [mm] | 22 |
średnica zewnętrzna [mm] | 167 |
Długość [mm] | 245 |
nr EAN | 4909500811788 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
nr EAN | 7394410089094 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
nr EAN | 7394410089100 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410098393 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
nr EAN | 7394410132936 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | K4030059 |
nr EAN | 5901159271967 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 39907 01 |
nr EAN | 4047437486027 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
nr EAN | 7394410089094 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
nr EAN | 7394410089100 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
nr EAN | 5900427313064 |
Wymagana ilość | 1 |
Materiał | Guma / metal |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5901655199369 |
Długość opakowania [cm] | 9,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 3,6 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | na dole |
nr EAN | 5900427596658 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Grubość 1 [mm] | 16 |
średnica zewnętrzna [mm] | 180,5 |
Długość [mm] | 365 |
nr EAN | 5900427371187 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
nr EAN | 5901619501665 |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 277 |
Ciężar [kg] | 4,800 |
Projekt resora | miniblok |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 170 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 19,8 |
nr EAN | 5412096432996 |
Długość [mm] | 279 |
Ciężar [kg] | 5,100 |
Projekt resora | miniblok |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 170 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 20,4 |
nr EAN | 5412096247491 |
Długość [mm] | 352 |
Ciężar [kg] | 4,800 |
średnica zewnętrzna [mm] | 184 |
Długość opakowania [cm] | 55,7 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,9 |
Wysokość opakowania [cm] | 18 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 16,3 |
nr EAN | 5412096445743 |
Długość [mm] | 352 |
Ciężar [kg] | 5,000 |
średnica zewnętrzna [mm] | 185 |
Długość opakowania [cm] | 55,7 |
Szerokość opakowania [cm] | 20 |
Wysokość opakowania [cm] | 19,9 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 16,7 |
nr EAN | 5412096445750 |
Długość [mm] | 248 |
Ciężar [kg] | 4,990 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 165 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 18 |
Wysokość opakowania [cm] | 18 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 20,00 |
nr EAN | 5412096534065 |
Parametr | CC-SL |
Średnica [mm] | 16 |
średnica zewnętrzna [mm] | 180 |
Długość [mm] | 355 |
nr EAN | 4013872474905 |
Parametr | D |
Średnica 1 [mm] | 13,5 |
Średnica 3 [mm] | 13,5 |
Średnica 2 [mm] | 20,2 |
średnica zewnętrzna [mm] | 166 |
Długość [mm] | 255 |
nr EAN | 4013872816965 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 803 283 |
nr EAN | 4013872916412 |
Strona zabudowy | góra |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | PU (poliuretan) |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakładką ze smarem |
nr EAN | 5908229914168 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025