Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » zawieszenie i amortyzacja Kia CEED (CD) » sprężyny zawieszenia Kia CEED (CD)

sprężyny zawieszenia do KIA CEED (CD)

wybierz typ samochodu KIA CEED (CD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4549762253867
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410149095
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410149101
cena brutto:
214.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
nr EAN 7394410149125
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
nr EAN 7394410149125
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410149095
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410149132
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410149149
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410149156
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
Parametr ACF
Długość [mm] 364
średnica zewnętrzna [mm] 125
Średnica [mm] 15,25
nr EAN 4013872875894
cena brutto:
209.00 zł
 Kup
Parametr ACF
Długość [mm] 376
średnica zewnętrzna [mm] 124
Średnica [mm] 15
nr EAN 4013872875955
cena brutto:
199.00 zł
 Kup
Parametr D
Długość [mm] 333
średnica zewnętrzna [mm] 139
Średnica 1 [mm] 9,5
Średnica 2 [mm] 15,15
nr EAN 4013872875610
cena brutto:
223.00 zł
 Kup
Parametr D
Długość [mm] 335
średnica zewnętrzna [mm] 140
Średnica 1 [mm] 9,5
Średnica 2 [mm] 15,25
nr EAN 4013872875627
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
Parametr CC
Długość [mm] 336
średnica zewnętrzna [mm] 136
Średnica [mm] 15
nr EAN 4013872875641
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy