Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie i amortyzacja Audi A4 B7 (8EC) » sprężyny zawieszenia Audi A4 B7 (8EC)

sprężyny zawieszenia do AUDI A4 B7 (8EC)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B7 (8EC):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 294
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 132
Grubość 1 [mm] 14
nr EAN 4260646551663
Długość [mm] 294
średnica zewnętrzna [mm] 132,0
średnica zewnętrzna [mm] 14,0
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 2,58
Zamiana tylko w parach 
dla numeru OE 8E0 511 115 CQ
nr EAN 4027816469032
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,58
Grubość 1 [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 132
Długość [mm] 294
nr EAN 4909500723401
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,68
Grubość 1 [mm] 14,5
średnica zewnętrzna [mm] 131
Długość [mm] 280
nr EAN 4909500723487
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 3,06
Grubość 1 [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 134
Długość [mm] 314
nr EAN 4909500722589
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem sportowym
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410110361
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410093725
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410093725
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja wzmocniona 
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410093961
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410093718
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
nr EAN 5900427364769
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]294
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]132
Średnica drutu [mm]14
Długość [mm] 256
Ciężar [kg] 2,900
średnica zewnętrzna [mm] 132
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,7
nr EAN 5412096431425
Długość [mm] 286
Ciężar [kg] 3,100
średnica zewnętrzna [mm] 132
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,7
nr EAN 5412096431142
Długość [mm] 284
Ciężar [kg] 3,200
średnica zewnętrzna [mm] 132
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 15,0
nr EAN 5412096431319
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy