Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258684754 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
nr EAN | 4025258774448 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258792190 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258858384 |
Masa [g] | 78 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4251475100313 |
nr EAN | 4260603175222 |
nr EAN | 4260603175284 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Sprawdź numer OE | |
Zamiana tylko w parach | |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Średnica drutu [mm] | 12,5 |
Długość [mm] | 333 |
Liczba zwojów | 7,9 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
EAN | 4050278091626 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Długość [mm] | 350 |
Zamiana tylko w parach | |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 12,8 |
Liczba zwojów | 7,9 |
EAN | 4050278050425 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 360 |
średnica zewnętrzna [mm] | 117,0 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 2,3 |
dla numeru OE | 3C0 511 115 AE |
nr EAN | 4054224741849 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 8052553338002 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 330 |
średnica zewnętrzna [mm] | 113,7 |
Grubość [mm] | 12,5 |
nr EAN | 8052553445977 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,2 |
Grubość 1 [mm] | 12,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 113,7 |
Długość [mm] | 330 |
nr EAN | 4549762136924 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4549762199240 |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Ciężar [kg] | 2,25 |
Grubość 1 [mm] | 12,5 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 110,5 |
Długość [mm] | 331 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410121800 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410123088 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410127130 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410123088 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410127130 |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
nr EAN | 5901655201840 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5900427371262 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427588592 |
Masa [g] | 78 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5902659713575 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 330 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 114 |
Średnica drutu [mm] | 12,5 |
Długość [mm] | 350 |
średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
Średnica drutu [mm] | 12,7 |
Długość [mm] | 360 |
średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
Średnica drutu [mm] | 12,7 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 306 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica drutu [mm] | 12,7 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 335 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Długość [mm] | 326 |
średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
Średnica drutu [mm] | 11,5 |
Długość [mm] | 347 |
Ciężar [kg] | 2,470 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,75 |
nr EAN | 5412096734311 |
Długość [mm] | 360 |
Ciężar [kg] | 2,870 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,80 |
nr EAN | 5412096734335 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 335 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Średnica [mm] | 12,75 |
nr EAN | 4013872783076 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 306 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica [mm] | 12,75 |
nr EAN | 4013872787548 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 326 |
średnica zewnętrzna [mm] | 112 |
Średnica [mm] | 11,5 |
nr EAN | 4013872787067 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 350 |
średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
Średnica [mm] | 12,75 |
nr EAN | 4013872787074 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 360 |
średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
Średnica [mm] | 12,75 |
nr EAN | 4013872787098 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 331 |
średnica zewnętrzna [mm] | 113 |
Średnica [mm] | 12,25 |
nr EAN | 4013872787128 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 343 |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
Średnica [mm] | 13,25 |
nr EAN | 4013872900015 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025