
| Jednostka | komplet |
| Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1040 |
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1010 |
| Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
| EAN | 4050278035415 |
| Numer katalogowy | 10260030122 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Grubość [mm] | 35,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 43,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109,5 |
| Materiał | Guma |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,150 |
| nr EAN | 4027816301851 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Parametr | E |
| nr EAN | 4549762193828 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410128809 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410135746 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410128809 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 43 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Grubość [mm] | 34 |
| dla numeru OE | 6001547495 |
| nr EAN | 5900427608962 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427590571 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Grubość [mm] | 35 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 43 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |

| Długość [mm] | 383 |
| Ciężar [kg] | 2,210 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 137 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 100 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 115 |
| Liczba zwojów | 5,5 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,3 |
| nr EAN | 5412096474064 |

| Wysokość [mm] | 20 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Masa [g] | 115 |
| Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 37 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 78,5 |
| nr EAN | 8034054435671 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 378 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Średnica [mm] | 12,25 |
| nr EAN | 4013872851867 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 324 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 129 |
| Średnica [mm] | 13 |
| nr EAN | 4013872852185 |

| Wymagana ilość | 2 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | na dole |
| Materiał | PU (poliuretan) |
| Wysokość [mm] | 30 |
| nr EAN | 5902275630959 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | na dole |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | PU (poliuretan) |
| nr EAN | 5902275723804 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025