Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie i amortyzacja Volkswagen ID.3 (E11, E12) » sprężyny zawieszenia Volkswagen ID.3 (E11, E12)

sprężyny zawieszenia do VOLKSWAGEN ID.3 (E11, E12)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN ID.3 (E11, E12):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4025258789626
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 13
Długość 1 [mm] 315
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 108
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,24
Grubość 1 [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 108
Długość [mm] 325
nr EAN 4909500600702
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,4
Grubość 1 [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość [mm] 385
nr EAN 4909500616987
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105299
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105473
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105299
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja wzmocniona 
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410112600
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Parametr AC
nr EAN 5900427588394
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Parametr E
nr EAN 5900427590175
Ciężar [kg] 2,400
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,5
nr EAN 5412096469138
Ciężar [kg] 2,400
średnica zewnętrzna [mm] 110
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,0
nr EAN 5412096469152
cena brutto:
133.00 zł
 Kup
Parametr AC
Długość [mm] 325
średnica zewnętrzna [mm] 108
Średnica [mm] 13
nr EAN 4013872476169
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii sprężyny zawieszenia pasujące do VOLKSWAGEN ID.3 (E11, E12)
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy