Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ zapłonowy Renault MEGANE III coupe (DZ0/1_) » sterownik, czujniki Renault MEGANE III coupe (DZ0/1_)

sterownik, czujniki do RENAULT MEGANE III coupe (DZ0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT MEGANE III coupe (DZ0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
RENAULT Laguna, Megane, Clio, Vivaro
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 8200650777
Numer dostawcy: AT11232
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379031672
Status produktu: Normalny
nr EAN 8012510091104
Status produktu: Normalny
nr EAN 8012510021804
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079321235
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Napięcie znamionowe [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
nr EAN 8436034413257
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Kształt obudowy wtyczki owalny
Kolor wtyczki czarny
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Sposób montażu spięty
Średnica obudowy [mm] 20
nr EAN 5902659783592
Ilość połączeń 2
PRZEKAŹNIK ŚWIEĆ ŻAROWYCH RENAULT DACIA NISSAN
Napięcie robocze : 12
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4419200
Numer dostawcy: 1106700Q0B
Kod GTU: Nie dotyczy
PRZEKAŹNIK ŚWIEĆ ŻAROWYCH RENAULT DACIA NISSAN
Napięcie robocze : 12
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4419200
Numer dostawcy: 8200859243
MOVANO B 2.3 CDTI , VIVARO 2.0 CDTI , ESPACE IV (JK0/1_) 2.0 dCi (JK01, JK03) , GRAND SCÉNIC III (JZ0/1_) 1.9 dCi/2.0 dCi, LAGUNA III (BT0/1) 2.0 dCi (BT01, BT0E, BT0K) , MASTER IV nadwozie pełne (FV, JV) 2.3 dCi FWD (JV0A, JV0B) #, MEGANE III 1.5/1.9/2.0 dCi
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4419200
Numer dostawcy: 8200859243
Ciężar [kg] 0,02067
nr EAN 4046001444371
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.