Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ zapłonowy Opel ASTRA F sedan (T92) » sterownik, czujniki Opel ASTRA F sedan (T92)

sterownik, czujniki do OPEL ASTRA F sedan (T92)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA F sedan (T92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Specyfikacja << 5 Sec.
Specyfikacja >> 0 Sec.
Liczba cylindrów 4
Napięcie [V] 12
nr EAN 4014427053996
Wymiar gwintu 1/8-27NPT
Rozmiar klucza 13
nr EAN 8012510040126
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy czarny
Wymiar gwintu 1/8x28 BSP
nr EAN 8435050617496
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dogrzewania
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zewnętrznej rejestracji temperatury
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 6
Czas wstępnego żarzenia [s] 8
nr EAN 4082300086263
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079320603
Moc silnika [KM] 60
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079320672
Długość [mm] 36,7
średnica zewnętrzna [mm] 8,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Długość gwintu [mm] 9,7
Rozmiar klucza 13
Ilość połączeń 1
Materiał mosiądz
Punkt włączania [°C] 120
Ciężar [kg] 0,014
nr EAN 5907558548082
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M10 x 1
Rozmiar klucza 13
Ilość biegunów 1
nr EAN 4040074455500
Ilość biegunów 1
Wymiar gwintu 1/8x27NPT
ID wykonania wtyczki 1 polig
Ciężar [kg] 0,02144
nr EAN 4046001299063
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.