Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A4 B7 Avant (8ED) » uszczelki Audi A4 B7 Avant (8ED) » uszczelka głowicy Audi A4 B7 Avant (8ED)

uszczelka głowicy do AUDI A4 B7 Avant (8ED)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B7 Avant (8ED):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769808197
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Grubość [mm] 1,45
nr EAN 8427769808173
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
Grubość [mm] 1,53
nr EAN 8427769830167
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,20
Grubość [mm] 1,61
nr EAN 8427769830174
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez wałka rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358960491329
Grubość [mm] 1,45
Ilość zębów 1
Materiał Metal
nr EAN 3358960231932
Grubość [mm] 1,53
Ilość zębów 2
Materiał Metal
nr EAN 3358960231949
Grubość [mm] 1,61
Ilość zębów 3
Materiał Metal
nr EAN 3358960231956
Grubość [mm] 1,49
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 057.240
nr EAN 4041248431818
Grubość [mm] 1,57
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 057.240
nr EAN 4041248445259
Grubość [mm] 1,65
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,20
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 057.240
nr EAN 4041248445204
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
nr EAN 4041248466933
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dla numeru OE 038 103 469 AD
dla numeru OE 038 103 469 AE
dla numeru OE 038 103 469 AG
dla numeru OE 03G 103 469 G
dla numeru OE 03G 103 475 E
nr EAN 4041248628089
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634307151
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 1
nr EAN 4026634356708
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,53
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 2
nr EAN 4026634356814
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,61
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 3
nr EAN 4026634356821
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: