Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel » uszczelki Opel » uszczelka miski olejowej Opel

uszczelka miski olejowej do OPEL

wybierz model samochodu OPEL:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
nr EAN 3358964239781
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 15,5
Grubość [mm] 1,5
Materiał Aluminium
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445730
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 17
Grubość [mm] 1,5
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248446201
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
nr EAN 4041248025376
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 12,35
średnica zewnętrzna [mm] 15,3
Materiał Aluminium
Ciężar [kg] 0,003
dla numeru OE 07 11 9 963 130
nr EAN 4027816071068
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 0,139
nr EAN 4027816123187
Grubość [mm] 1,40
Materiał Miedź
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 17
Kształt Wersja A
nr EAN 4026634043448
Grubość [mm] 1,4
nr EAN 4026634107515
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 12,35
średnica zewnętrzna [mm] 15,3
Materiał Aluminium
Ciężar [kg] 0,003
nr EAN 4044688071064
Grubość [mm] 1,3
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 16,7
DIN / ISO 7603
Materiał Miedź
Ciężar [kg] 0,002
Kształt Wersja A
nr EAN 4044688275325
Materiał Guma
Ciężar [kg] 0,139
nr EAN 4044688123183
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.