Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel CORSA C (X01) » sterowanie silnikiem Opel CORSA C (X01) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel CORSA C (X01) » zestaw paska rozrządu Opel CORSA C (X01)

zestaw paska rozrządu do OPEL CORSA C (X01)

wybierz typ samochodu OPEL CORSA C (X01):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 162
Długość [mm] 1296
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 8
Liczba rolek kierunkowych 3
nr EAN 4047025478823
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,11
Ilość zębów 162
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858799519
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 162
Ciężar [kg] 1,938
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858799854
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 162
Ciężar [kg] 2,18
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858799878
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787001624
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787016017
Ilość zębów 162
Szerokość [mm] 20,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,84
dla numeru artykułu O146
nr EAN 8430632000854
Ilość zębów 162
Ciężar [kg] 1,68
dla numeru OE 16 06 306 S3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816338277
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465979958
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465060991
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465061028
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 162
z rolkami 3
nr EAN 4250093480081
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 162
z rolkami 3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4250093480999
cena brutto:
180.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 162
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108495754
Liczba zębów 1 162
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108599681
Liczba zębów 1 162
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870148959
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316571540597
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574058211
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574568031
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574710935
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574710973
cena brutto:
184.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 162
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 3
Masa [g] 865
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413520563837
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.