Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 1.8 (1997.07-2005.01) 125km » D130332 denckermann
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 1.8 (1997.07-2005.01) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN

D130332 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego DENCKERMANN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

D130332

producent:

DENCKERMANN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyzewnętrzny
Wymiar stożka [mm]13
Wymiar gwintuM16 X 1.5
Długość [mm]90
nr EAN5901225763471

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN

KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO L/P DENCKERMANN D130332
numery OEM:
FORD      1 138 313
FORD      1 138 314
FORD      4 118 933
FORD      4 118 934
JAGUAR      1X43 3289 AB
JAGUAR      C2S 12013
JAGUAR      C2S 47357
FORD USA      1S7C 3290 AB
FORD USA      1S7C 3290 BB
FORD USA      1S7J 3290 AB
FORD USA      1S7J 3290 BB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN:

2022-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.