Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » D130332 denckermann

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN

D130332 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego DENCKERMANN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

D130332

producent:

DENCKERMANN

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymiar stożka [mm] 13
Wymiar gwintu M16 X 1.5
Długość [mm] 90
nr EAN 5901225763471

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN

KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO L/P DENCKERMANN D130332
numery OEM:
FORD      1 138 313
FORD      1 138 314
FORD      4 118 933
FORD      4 118 934
JAGUAR      1X43 3289 AB
JAGUAR      C2S 12013
JAGUAR      C2S 47357
FORD USA      1S7C 3290 AB
FORD USA      1S7C 3290 BB
FORD USA      1S7J 3290 AB
FORD USA      1S7J 3290 BB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego D130332 DENCKERMANN:

Piotr, Górażdże
2022-05-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.