Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz » Osuszacz klimatyzacji, DFD50001 denso

Osuszacz klimatyzacji DFD50001 DENSO

DFD50001 Osuszacz klimatyzacji DENSO
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFD50001

producent:

DENSO

Masa [g] 160
nr EAN 8717613482261
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji DFD50001 DENSO

Osuszacz klimatyzacji pasuje do: HONDA ACCORD IX, ACCORD VIII, CR-V III; LEXUS GS, IS SPORTCROSS, LS, RX, SC; TOYOTA AVENSIS, AVENSIS VERSO, CELICA, COROLLA, COROLLA VERSO 1.0-4.7 01.90-
numery OEM:
HONDA      80101SAA003
HONDA      80101SFE003
TOYOTA      8847447010
LEXUS      8847447010

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji DFD50001 DENSO w samochodach:

Opinie Klientów o Osuszacz klimatyzacji DFD50001 DENSO:

2022-05-16
 5/5
Działa.

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.