Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.8800 facet eps

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8800 FACET EPS

7.8800 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.800, KW 580 800

numer części:

7.8800

producent:

FACET EPS

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica 1 [mm] 54
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 8012510030875

skład zestawu:
7.9502 Uszczelka, termostat, Made in Italy - OE Equivalent
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8800 FACET EPS

numery OEM:
SAAB      12 615 097
SAAB      12 622 410
SAAB      90 537 453
SAAB      90 537 811
CHEVROLET      12615097
CHEVROLET      12622410
CHEVROLET      21018811
CHEVROLET      55350941
CHEVROLET      90537453
CADILLAC      12615097
CADILLAC      90537811

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8800 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8800 FACET EPS:

2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja
2022-07-04
 5/5
ok
2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.