Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » OM 503 filtron wix

Filtr OM 503 FILTRON WIX

OM 503 Filtr FILTRON WIX
filtron OM 503
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

OM 503

producent:

FILTRON WIX

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 152
średnica zewnętrzna [mm] 85
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 26
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 26
nr EAN 5904608005038

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr OM 503 FILTRON WIX

Filtr oleju (wkład filtra) pasuje do: ZETOR 3320, 3340, 4320, 4340, 5211, 5320, 5340, 6320, 6340, 7211, 7245, 7320, 7340, 7711, 7745, 7745 SPECIAL
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
H 931/3
brak
MANN-FILTER MANN+HUMMEL GMBH
10-0220
brak
KAGER

Zastosowanie Filtr OM 503 FILTRON WIX w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.