Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Daihatsu ROCKY Hard Top (F7, F8) 2.8 D (F70, F75, F80, F85) (1985.02-1998.12) 73km » FZ1158 fortune line
wybrany samochód: 
Daihatsu Rocky Hard Top (f7, F8) 2.8 D (f70, F75, F80, F85) (1985.02-1998.12) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego FZ1158 FORTUNE LINE

FZ1158 Końcówka drążka kierowniczego FORTUNE LINE
34.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

FZ1158

producent:

FORTUNE LINE

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego FZ1158 FORTUNE LINE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: FIAT CROMA, CROMA/KOMBI, OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, SAAB 9-3, 9-3X, 9-5 1.6-3.2 09.97-02.15
numery OEM:
OPEL      1603227
OPEL      93172254
SAAB      93172254
VAUXHALL      1603227
VAUXHALL      93172254
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego FZ1158 FORTUNE LINE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.